گفتیم که به شما تعهد داریم! حتی تا مدتها بعد…

سلام به همه عزیزانم در صنعت کشاورزی بخصوص گلخانه داران. گزارش داستان وار امروز به سفر ۳۵۰ کیلومتری بنده به یکی از استان های همجوار برمی گرده. سفری که رفتم تا دل مشتری رو به دست بیارم و بهش بگم که همچنان به شما تعهد داریم

به شما تعهد داریم

تابستون امسال، ۱۴۰۰، یکی از مشتریامون تماس گرفت که “سیستمتون (کنترل اقلیم گلخانه) مدتهاست درست کار نمیکنه، اذیت میکنه” و از اینجور شکایت ها داشت. گفتم “در این مدت، هیچوقت چنین موضوعی رو بهم نگفته بودید. چطور میگید مدتهاست؟” گفت “به نیروتون گفته بودم”. گفتم “محاله نیروم ببینه شما شاکی هستید و موضوع رو به من منتقل نکنه”. خلاصه چندین دقیقه صحبت کردیم. اینم باید بگم که این مشتری عزیزمون رو از سال ۹۷ داریم. اون اوایل، سیستم مشکلات زیادی داشت ولی از سال ۹۹ که سامانه ی بروزرسانی شده رو براشون نصب کردیم، دیگه همه چیز آروم شده بود. ضمنا مشتری مون، برادر و پدری داره که اساسا با سامانه های هوشمند و رایانه-مبنا مشکل دارن، از همون اوایل قبول نداشتن.

خلاصه از طرف مشتری، اصرار که “بیاید درستش کنید و الا پولش رو پس بدید و در غیر اینصورت برادرم میره دادگاه شکایتتون رو میکنه!” من در حالی که نمیدونستم دقیقا چه مشکلاتی دارن پرسیدم چقدر پس بدم راضی هستید؟ مبلغی رو گفت که تقریبا ۷ برابر پرداختی شون در سال ۹۷ بود!

از گفته من تعجب نکنید! عادت ندارم مشتری رو ناراضی بذارم. با اینکه میدونم یقینا استفاده زیادی از سیستم بردن و اون طوری که میگن نبوده، اما حس دوستی و یگانگی مانع میشد که مثلا بگم گارانتی تموم شده یا خودتون خراب کردید یا قطعات بازار در همین حده. نمیتونم همون حرفهایی رو که هرجا میرم و معترض میشم بهم میگن، به مشتریم تحویل بدم. یا مثلا بگم اینا جزء قطعات مصرفیه، دوباره پول بدید تا براتون نوش رو بفرستم و غیره و غیره.

دیدم سطح نارضایتی بالاست. به ناچار پاشدم رفتم اون شهر پیششون، یک سفر ۳۵۰ کیلومتری. دو ساعتی مهمونشون بدم. گفتگو کردیم و الحمدلله حل و فصل شد. اشکالات کوچکی در سیستم بود که مقرر شد برطرف کنیم و گفتم “هر سیستمی با این همه ماژول نرم افزاری و سخت افزاری و خصوصا با این ویژگی که ۲۴ ساعته روشن هست، نیاز به سرویس و نگهداری دوره ای داره که کاملا طبیعیه. هر وقت دیدید مشکلی هست سریع بگید که نیروها بیان برطرف کنن.” خلاصه کنم، اینا رو گفتم که به اینجا برسم: ما به شما تعهد داریم… گلخانه شما آبروی خود ماست.

۰ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *